úterý 10. února 2015

Nedělní menu aneb ryby, maso a takové ty sváteční chody

Kapr na modro



Kapra s červeným zelím znám z doby, kdy jsem studovala v Bavorsku a tam je to vyhlášená specialita a říká se mu kvůli barvě zelí "na modro". Já kapra od té doby už ani jinak nejím, včetně vánoc. Tato verze je velice jednoduchá, pokud máte Remosku, tak se kapr a zelenina udělají úplně samy a vy už k tomu doděláte jenom přílohu a voi la nedělní oběd je na stole.

Ingredience:

  • Kapr
  • Miso pasta (ječmenná, rýžová)
  • Červené zelí čerstvé a červené zelí nakládané
  • Kořenová zelenina (mrkev, celer)
  • Olej a sůl na dochucení
  • Sezamové nebo konopné semínko
  • Rýže

1) Kapr

Kapra důkladně umyjeme, pokud nemáme předem naporcovaného, tak rozporcujeme na podkovičky. Bílou část potřeme vrstvou miso pasty (doporučuji rýžové miso nebo ječmenné miso). Dáme do Remosky nebo na pekáč do trouby. Zakápneme troškou oleje a je to.

2) Zelenina 

Nejprve červené zelí. V nouzovém případě můžeme použít již naložené kupované, v lepším případě máme svoje vlastní nakvašené, popř. od babičky či tetičky. Já volím variantu, že dávám část již kupovaného zelí kvůli kyselosti a k tomu dám zároveň i čerstvé červené zelí. Poměr podle situace, většinou 1:1. Zelí dám přímo ke kaprovi do Remosky. Na závěr, když je vše upečeno, doporučuji posypat zelí buď sezamovým semínkem nebo konopným semínkem. Semínko dodá chuťově i vizuálně na zajímavosti a zároveň tak doplníme hodnotné živiny a minerály.

Abychom neměli na talíři jenom kapra a zelí, další zeleninou je kořenová zelenina, která se báječně hodí k pečení. V tomto případě jsem nakrájela mrkev a celer na větší kostky a dala jsem péct s kaprem, ale tak, aby se zelenina nemíchala se zelím, jinak by chytla fialovou barvu. Zeleninu stačí lehce osolit.

3) Příloha

K masu obecně, a k rybě taktéž není žádná další příloha již třeba. Obecně by mělo stačit maso a hromada tepelně upravené zeleniny, trochu čerstvé zeleniny a trochu kyselé zeleniny. Já jsem v tomto případě udělala výjimky kvůli návštěvě, takže jsem talíř doplnila ještě o tříbarevnou indiánskou rýži, ale nutnost to není. 



Žádné komentáře:

Okomentovat