pondělí 23. února 2015

Kukuřičná kaše s mandlemi


A jsme opět u toho, co s mandlovou drtí po výrobě mandlového mléka. Protože mám teď často chutě na sladké, často místo ranní polévky začnu den sladkou kaší. A protože lepek, mléko, cukr a spol. u mě mají červenou (šetřím si to na sváteční příležitosti na oslavách, v restauracích a tak....znáte to, babiččiny buchty se neodmítají:-)

K věci. Tento recept je ideální pro ty, co si pravidelně dělají mandlové mléko (recept např. https://novastrava.wordpress.com/2013/11/05/mandlove-mleko/). Já si připravuji skoro každý týden, takže mám mandlové drti až až. Velkou výhodou drti je, že vzniká z předem dlouze namočených mandlí (čím hůř snášíte mandle, tím déle doporučuji namáčet). Já připravuji rovnou z neloupaných, ale můžete si je předem samozřejmě i oloupat.

Ingredience:
  • Mandlová drť
  • Mandlové mléko
  • Polenta nebo instantní kukuřičná kaše 
  • Sezamový olej nebo kakaové máslo
  • Sušená třtinová šťáva, agáve sirup, nebo rýžový sirup
  • Špetka soli
Příprava: 

Připravíme si kaši, podle času a chuti polentu nebo instantní kukuřičnou kaši tak, že místo vody použijeme mandlové mléko (můžeme, ale nemusíme). Do ještě horké kaše přimícháme drť. Navrchu osladíme podle vkusu, zakapeme sezamovým olejem nebo kakaovým máslem a podáváme.

Dobrá nálada po ránu zaručena!

Žádné komentáře:

Okomentovat